25. aug, 2021

Jag har en tid följt Jeres fiske på hans Facebook sida, och fascinerats av hans enorma intresse för sportfiske. Fast man är rörelsehindrad, finns det många platser runtom i Finland man kan besöka. Nu i veckan var han på besök vid sportfiskesjön i Kolnebacken, och lyckan var total när han lyckades fånga en fisk. Men, med hans kunskap och tålamod för fisket, var det försås inte frågan om han skulle få, utan när. Följ gärna hans bravader på Facebook. Under fliken Kolnebacken finns en filmsnutt då han får fisk.

Olen hetken seurannut Jeren kalastusta Facebooksivullansa, ja viehättänyt hänen valtavasta kalastusinnokkuudesta. Vaikka ollaan liikumisesteinen, Suomesta löytyy useita upeita paikkoja. Viikolla hän kävi Kolinan kalamontulla, ja tottakai onnistanut saada kalankin. Kysymys ei tietysti ollut jos, enemmän koska hänällä olisi kala kiinni. Seuraa mielellään hänen kalajuttuja Facebookissa. Kolinan välilehden alla löytyy lyhkä klipi kalan väsytyksestä.